rozwiejmy wątpliwości - najczęściej zadawane pytania



Gdzie można kupić moje prace?
Obecnie sprzedaję swoje prace na platformie www.etsy.com", na której można zapoznać się z aktualną ofertą.

Dlaczego moje prace mają wysoką cenę?
Cena rękodzieła, która zadowoliłaby twórcę i nabywcę jest tematem dosyć trudnym. Odwiedzając stronę www.Quillart.pl zapewne zauważyłeś, że każda z prac jest inna i nie kupisz jej w żadnej galerii ani markecie. Jeżeli jesteś zwolennikiem oryginalnego rękodzieła, zwracasz uwagę na rzeczy nietuzinkowe i proces ich powstania – dobrze trafiłeś. W każdym prezentowanym przedmiocie ukryty jest przekaz, pasja i oddanie, oraz godziny (nierzadko ciężkiej, ale przyjemnej) ręcznej pracy. Odciski, nadwyrężone oczy, kark i nadgarstki, dobrej jakości polskie, niemieckie, włoskie i amerykańskie materiały, setki kartek zapisane szkicami. Pod uwagę warto wziąć także zużywające się narzędzia i przybory, bez których nie powstałyby prace. Nie zapominajmy również o ważnych dodatkach, takich jak odpowiednie opakowanie z wypełnieniem, podstawki, wizytówki, social media i opłaty z nimi związane. Wszystko to ma wielkie znaczenie a cena jest jego odbiciem. Wyrób hand-made nie jest wyrobem pierwszej potrzeby, tutaj klient płaci za pomysł, wygląd, artyzm, niepowtarzalność, których nie znajdzie w łatwo dostępnych masowych produktach.

Czy dostanę rabat na zamówienie hurtowe?
Realizuję zamówienie do 3 sztuk z wybranego i dostępnego wzoru, pod warunkiem możliwości jego wykonania. Nad każdym przedmiotem poświęcam wiele godzin ręcznej pracy. Z własnego wyboru nie używam narzędzi ani maszyn, które przyspieszyłby proces tworzenia i odciążyły m.in. dłonie. W przypadku chęci negocjacji cen zapraszam do kontaktu.

Jakie są koszty wysyłki?
Ceny niektórych produktów (np. biżuterii) w sklepie Art Plan Studio zawierają w sobie koszt opakowania oraz wysyłki do większości krajów świata. Takie rozwiązanie powoduje, że koszt zakupu dla mieszkańca RP jest bardzo wysoki. Dlatego specjalnie dla tych, którzy chcą otrzymać przesyłkę na polski adres, oferuję kody rabatowe na każdy zakupiony produkt (biżuterię). Aby go uzyskać proszę o wcześniejszy kontakt.

Czy rzeźbione wydmuszki mogą pęknąć podczas wysyłki?
Nie musisz się tym martwić. Wydmuszki podobnie jak szkło, są odpowiednio zabezpieczone i oznaczone na czas wysyłki. W przypadku zwielokrotnionego zamówienia, każda wydmuszka znajduje się w akrylowej formie i jednostkowym fasonowym kartonie wypełnionym sprężystą woliną i folią bąbelkową. W trakcie rozpakowywania należy zachować ostrożność (dotyczy ona szczególnie wydmuszek wyjątkowo ażurowych) – otwierać przesyłkę nad miękką i sprężysta powierzchnią i delikatnie wyjąć całą dłonią, bez pociągania za pojedyncze elementy.

Czy grawer na szkle nie zetrze się po dłuższym czasie użytkowania?
Taka możliwość nie istnieje. Przy standardowym użytkowaniu szklanych wygrawerowanych przedmiotów wzór pozostanie w formie niezmienionej przez długie lata. Wyjątkiem jest przechowywanie ostrych przedmiotów, np. kompozycja szkła w kamieniach/żwirze, które mogą przyczynić się do zamazania krawędzi wygrawerowanego wzoru lub nadmierne szorowanie podczas mycia druciakiem lub innym drapiącym przedmiotem. Grawer to jedna z wielu technik rytowniczych, dzięki czemu będzie zdecydowanie trwalszy od powierzchownych malunków farbami i konturówkami. Odporny na wysoką/niską temperaturę i światło słoneczne. Mogę Ci zagwarantować, że nie doświadczysz rozczarowania z powodu zmycia czy wyblaknięcia rozgrzanego świecznika np. podczas świątecznej kolacji.

Czy farba na pisankach się zetrze? Czy kryształki mogą się odkleić?
Do wykańczania pisanek używam najwyższej jakości farb i emalii akrylowych znanych producentów produktów dla plastyków. Ze względu na porowatą strukturę i jej wysoką wchłanialność, aby efekt był długotrwały i zadowalający, wydmuszki poddawane są wielokrotnemu farbowaniu i malowaniu (w zależności od wzoru) do zniwelowania widocznych niedoskonałości. Trzeba pamiętać, iż mogą się zdarzyć te minimalne, trudno widoczne gołym okiem, jednak są one wpisane w technikę hand-made, nadając danemu wyrobowi niepowtarzalność. Dodatkowo niektóre wydmuszki zostały zaimpregnowane cienką warstwą lakieru akrylowego aby zabezpieczyć je, jednocześnie zachowując subtelność i wyrazistość wzoru.
Wszelkie dodatki biżuteryjne (dżety, nakładki itp.), które możesz spotkać w moich pracach, zostały przyklejone trwałym klejem stosowanym w modelarstwie czy jubilerstwie, odpornym na czynniki atmosferyczne, środki chemiczne i wysokie wibracje, których oczywiście najlepiej unikać, aby pisanka nie pękła.

Dlaczego pisanki mają różną wielkość?
Pomimo segregacji, pisanki zawsze będą różniły się od siebie wielkością, ponieważ wydmuszki są z naturalnego materiału. Ma to jednak swój urok. Niektóre wzory lepiej będą prezentować się na pękatym jaju niż na smukłym i odwrotnie.

Jak powstają pisanki?
Proces powstawania pisanek, które wykonuję jest pracochłonny. Podstawą sukcesu jest odpowiedni wybór wydmuszki przeznaczonej do rzeźbienia. Nie może posiadać ona na swojej skorupce skaz, które najłatwiej dostrzeżemy podczas podświetlenia jej np. latarką. Kolejnym krokiem jest naszkicowanie ołówkiem wzoru, który wielokrotnie jeszcze poprawiam. Do rzeźbienia używam małych wierteł stomatologicznych i zmodyfikowaną multiszlifierkę. Rzeźbienie skorupki zajmuje od kilku do kilkudziesięciu godzin w zależności od danego wzoru i jest ono podzielone przerwami. Cały pył powstały po zetknięciu wiertła z jajem, unosi się jeszcze przez długi czas w pomieszczeniu w którym pracuję. Maseczka to podstawa, która jednak zdecydowanie ogranicza dostęp powietrza. Po wyrzeźbieniu, koronkowe jajo zostaje wykąpane (zdezynfekowane) w specjalnym roztworze z dodatkiem chloru. Podczas tej kąpieli wewnętrza błona przebarwia się na pomarańczowo a następnie znika, dzięki czemu jajo nabiera śnieżnobiałego koloru i jest nieco cieńsze niż na początku. Następnie pisankę poddaję suszeniu i zaczynam malować, cieniować, impregnować i ozdabiać dodatkami. Zostaje już tylko sfotografować własną pracę i odłożyć w bezpieczne miejsce.
Istnieje wiele technik zdobniczych. Rzeźbienie multiszlifierką skorupek jest jedną z nich. Wielu twórców zajmujących się Egg Art’em ma swoje wypracowane przez lata metody, którymi z oczywistych powodów niechętnie się dzieli. Sztuka ta, mimo wielu sympatyków, w naszym kraju nadal jest mało popularna i co za tym idzie, trudniej znaleźć w sieci związane z nią informacje. Zainteresowanych gorąco zachęcam do odwiedzania zagranicznych stron, które są prawdziwą skarbnicą wiedzy.